Dag 1 Aankomst in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Zans - WaarBenJij.nu Dag 1 Aankomst in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Zans - WaarBenJij.nu

Dag 1 Aankomst in Beijing

Door: Zandrie

Blijf op de hoogte en volg Zans

11 Juli 2014 | China, Peking

10 juli om 12:16u net na een stortbui vertrokken uit de Hasseleres. Om drie uur in Schiphol aangekomen, ingecheckt en de bagage gedropt. Daarna nog een kop koffie. Vervolges met enige vertraging in de lucht omdat een passagier die al ingecheckt had toch liever voetbal wou kijken en de bagage weer van boord gehaald moest worden. Om zeven uur ( één uur bij jullie) hoorden we dat NL met penalty's schieten had verloren. Bij aankomst in Beijing werden we opgewacht door een aardige studente die erg goed Engels sprak. Ze bracht ons naar de taxi van een mopperige chauffeur die helemaal niet sprak op een woordje in het begin waarvan wij begrepen dat het een aansporing was zoiets als "vooruit met de geit". Na een uurtje rijden kwamen we bij ons hotel aan en hebben eerst nog een paar uurtjes geslapen.
'Smiddags zijn we naar het plein van de Hemelse vrede (Tian'an Men plein) geweest. Dit plein bestaat uit een aantal delen en is het grootste stadsplein ter wereld. Daarna zijn we gaan eten in een restaurant vol Chinezen, onbekend wat we gegeten hebben maar het smaakte goed. Toen om negen uur weer knock out naar bed.

• 13 Juli 2014 - 12:30

Elske:

klinkt goed! hier is het ook heel leuk.
    onze website is trouwens opwegnaarghana.nl/2014 en niet die van stichting savanne onderwijs.

groetjes!! ik moet gaan we gaan over een half uurtje weer rijden.

• 13 Juli 2014 - 16:48

Zandrie:

Het is goed hier in China alleen de communicatie via deze site gaat erg moeilijk. Lezen gaat beter dan schrijven. Ik probeer nu via reactie of dat wil.