Dag 2 Tempel van de Hemel en de Verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Zans - WaarBenJij.nu Dag 2 Tempel van de Hemel en de Verboden stad - Reisverslag uit Peking, China van Zans - WaarBenJij.nu

Dag 2 Tempel van de Hemel en de Verboden stad

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Zans

11 Juli 2014 | China, Peking

Eerst maar een westers ontbijt in het hotel. Toen weer lopend op pad naar de tempel van de Hemel (tian tan). De woningen zijn erg schamel uitkomend op een steeg. De was hangt aan klerenhangertjes buiten. De straten worden de hele dag stofvrij gehouden.
De mensen zijn zeer vriendelijk.
Na een half uurtje waren we in het park. Dit is een heel groot
groen gebied waar verschillende groepjes mensen aan het stijldansen en tai chi-en waren bijzonder is dan dat de muziek keihard staat. We hadden een audioset gehuurd voor wat achtergrond info, was heel prettig. We hebben in dit megapark de zuid-noord as gelopen daarbij deden we een altaarplek aan, keizerlijke hemelgewelfen, een gebedszaal voor de goede oogsten. Heel indrukwekkend en wat een overdaad. Hier hebben we wel enkele uren gewandeld.
Daarna wat gegeten in een wat luxer restaurant maar het smaakte ons beide niet zo. Toen via een luxe winkelstraat naar de verboden stad. Erg groot, en indrukwekkend, maar we kregen steeds meer last van de warmte en genoeg keizerlijke praal gezien. Om 5 uur ging dit dicht. Toen met de riksja met electrische motor naar ons hotel, alleen hij wilde ons ergens anders afzetten. We bleven zitten en hem weer aangewezen waar we heen moesten. Na 10 minuten gaf hij aan dat hij niet verder ging. Toen maar uitgestapt en hem maar een kleinbedrag betaald. Daarna met de bus uitgezocht door een behulpzame meid. Voor 1yen (10 cent) per persoon naar het hotel.
Toen de voeten lekker uit laten rusten. 'S avonds eten de mensen hier op tijd. Ook wij waren om 7 uur bij een druk restaurantje met tl verlichting een variant op gourmetten. We kregen hulp van een medewerkster. Was heerlijk.
Om half 10 weer op de kamer. Het stof weg gedouched en slapen.