6de dag omgeving Pingyao en met trein naar Xian - Reisverslag uit Pingyao, China van Zans - WaarBenJij.nu 6de dag omgeving Pingyao en met trein naar Xian - Reisverslag uit Pingyao, China van Zans - WaarBenJij.nu

6de dag omgeving Pingyao en met trein naar Xian

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Zans

15 Juli 2014 | China, Pingyao

Vandaag aan het ontbijt in ons guesthouse, kwam een van een personeelslid naar ons toe, met de mededeling dat we de vroege trein zouden hebben, maar vrij snel kwam ze weer dat de voorgestelde trein niet vertrok, dat we daarom om half 12 vannacht zouden. Een kwartier later kwam ze weer dat ze geregeld had dat we met de sneltrein, die nieuw is sinds 1juli, kunnen, om 7 uur en dan zijn we in 3 uur tijd in Xi'an inplaats van 7 uur tijd. Met een extra overnachting daar.
Onze dagplanning veranderde wel heel snel!!
Zandrie heeft op zolder eerst de waterzuivering van ons guesthouse bekeken, zij ontzouten hun drinkwater.
Toen een stuk op de stadsmuur gewandeld, daarna patatjes in ons guesthouse gegeten, even geen chinees eten hoewel het heerlijk is.
Toen met een chauffeur een half uurtje rijden,naar een oude tempel, mooi. Veel afbeeldingen van goden. Heel oud. Sommige beelden kapot, daarbij zag je dat de beelden van hout met gipswerk erover.
Daarna nog verder gereden naar een "optrekje" van de familie Wang, een hele grote familie is het geweest.
Toen naar een gloednieuw treinstation, van de sneltrein: "maar" 250 km per uur kan deze.
Om goed 10 uur waren we in Xian, daar stond een man en zijn vrouw klaar met een papiertje met onze naam erop.
2 duitse meiden zijn met ons mee gereden tot in het centrum.
Nadat we alles op de kamer, 6 hoog, hadden gelegd, nog even een pilsje gedronken en gaan slapen.

Groetjes Ans