Dag 7 Xi'an Moskee en Folk museum - Reisverslag uit Xi'an, China van Zans - WaarBenJij.nu Dag 7 Xi'an Moskee en Folk museum - Reisverslag uit Xi'an, China van Zans - WaarBenJij.nu

Dag 7 Xi'an Moskee en Folk museum

Blijf op de hoogte en volg Zans

16 Juli 2014 | China, Xi'an

Omdat we met de sneltrein naar Xi'an zijn gekomen hebben we hier een nacht en uitgeruste dag extra.
In de ochtend eerst de buurt rondom het hotel verkend. Het hotel heet City Hotel en ligt midden in het centrum van de stad die 1000 jaar geleden de grootste stad op aarde was. Ook de zijderoute begint in Xi'an. In het centrum zijn twee oud Chinese torens: de beltoren en de trommeltoren. Net achter de torens is de moslim wijk waar een grote oude Moskee staat in Chinese stijl, drie grote voortuinen met bijgebouwen. Daarna zijn we naar het Folk museum geweest waar we een voorstelling met schaduwpoppen hebben gezien. Ans had hier wat last van de maag en moest nodig naar het toilet. Nadat we het toilet gevonden was en Ans netjes ( op enige afstand op haar beurt wachtte) was er een dame die dacht dat ze wel even voor kon gaan. Ans blijkt dan in goed chinees duidelijk te kunnen maken dat nog langer wachten voor haar geen optie is. Toen wat gaan eten in een restaurant waar deegbroodjes met inhoud naar keuze in een stoommandje werden uitgeserveerd.
Daarna wat gerust op de kamer en 's avonds in een luxe warenhuis met een goede internetverbinding, waardoor we zelfs konden face timen met Merlijn wat gegeten.
Ook met deze goede internet verbinding konden we niet inloggen op onze site en ook geen reactie plaatsen op de site van Elske (Ghana)
Groet Ans en Zandrie