Dag 9 i Xi'an en treinreis naar Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Zans - WaarBenJij.nu Dag 9 i Xi'an en treinreis naar Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Zans - WaarBenJij.nu

Dag 9 i Xi'an en treinreis naar Shanghai

Door: Zandrie

Blijf op de hoogte en volg Zans

18 Juli 2014 | China, Sjanghai

De dag lekker rustig begonnen. Uitslapen tot half negen rustig ontbijten en toen de stad in. De warmte was weer enorm, 38 graden. Blij dat we hier weggaan want voor de komende dagen wordt 42 graden voorspeld. Na wat shoppen en het beklimmen van de beltoren weer terug naar het hotel om de tassen in te pakken en nog een uurtje te rusten. Om één uur moesten we uitchecken en we zouden pas om half vier worden opgehaald. Om één uur zijn we uitgebreid gaan lunchen en een lekkere koffie er bijgenomen. Toen terug naar het hotel bagage ophalen en naar het station. Dit is een echte mierenhoop met veel veiligheidscans, waarop ze controleren is ons niet duidelijk. Toen een uur wachten in een overvolle wachtruimte en vervolgens als vee naar de trein gedreven. We delen de cabine met een gezin van vier en een baby van ongeveer een half jaar. Nog voordat de trein vertrok had de baby al geplast. Op zich niet zo erg ware het dat baby's hier geen luier dragen. Per cabine met zes bedden zijn er twee stoeltjes op de gang. Hierop zitten Ans en ik. Inmiddels komt een sterke poeplucht uit onze cabine op ons af. Waarschijnlijk heeft de baby gepoept of het zijn de eieren van de man. Die heeft inmiddels een hand vol geplette gekookte eieren uit zijn tas gehaald. Nog 13 en half uur te gaan!!!!

• 19 Juli 2014 - 15:49

Kitty:

Hallo allebei,

Was heel jaloers op jullie na het lezen van alle leuke verhalen. Zoveel bijzondere dingen om te zien. Maar gelukkig zit ik hier nu heerlijk buiten onder de parasol wat te lezen, terwijl jullie net een stinkende treinreis achter de rug hebben. Hoop dat het nog enigszins te harden was. Hier ook een fysiek en emotioneel hoogtepunt: gisteren onder het toeziend oog van de fysiotherapeut mijn arm voor de eerste keer belast (voor zover dat ging, want echt belasten is er niet bij). En, belangrijker: op de fiets gestapt en rondgefiets! Dat was echt super. En ging heel geod. Opstappen is wat lastig (heb het zadel laag staan), maar fietsen kan heel goed. Geen angst, onzekerheid of gewiebel. Ben heel blij. Betekent echter niet dat ik er bijna ben, want verder kan ik nog niets met mijn arm en heb ik ook nog wel behoorlijk pijn sommige momenten. Heb ook zonder meer de juiste beslissing genomen. ICOM was niet gelukt (gelukkig maar, anders had ik hier niet zo opgewekt gezeten).

Geniet nog even van Shanghai samen. Veel groetjes,

Sandor en Kitty