Dag 16 laatste dag congres - Reisverslag uit Suzhou, China van Zans - WaarBenJij.nu Dag 16 laatste dag congres - Reisverslag uit Suzhou, China van Zans - WaarBenJij.nu

Dag 16 laatste dag congres

Door: Zandrie

Blijf op de hoogte en volg Zans

25 Juli 2014 | China, Suzhou

Vanochtend de laatste dag van het congres. Nog steeds schieten mij mensen aan die graag membranen willen hebben of een kopie van de presentatie. Na twee lezingen van één uur en de nodige prijsuitreikingen en de aankondigingen van de eerstkomende congressen op naar de laatste lunch. Om half twee terug naar het hotel om uit te checken. De congres shuttle bus zou ons om half drie naar het station brengen waar we onze vakantie gingen vervolgen in een hoge snelheidstrein die ons met 300 km/u naar Hangzhou zou brengen.
Daar aangekomen stond de taxi klaar die ons naar een budget hotel bracht. Deze overgang, vergeleken met de laatste twee vijf sterren hotels, was enorm. Geen WiFi meer en badkamer als je iets te lang douchte overstroomde naar de kamer. Voor het avondeten naar de overburen gegaan. Hier sprak niemand Engels en we moesten een streeplijst invullen met wat we wilden eten. Eerst dachten we dat we in het afhaalgedeelte zaten maar dat bleek mee te vallen. Eén van de moeilijkste gerechten om te bestellen is witte rijst. Dit staat vaak niet op de menulijst en ook de Chinese equivalent van Google vertalen maakt van rice iets dat ook voor hen onbegrijpelijk is.
Na dit enerverende etentje moe en voldaan terug naar de overkant en ons bedje in.