19de dag, 28 juli, op de fiets - Reisverslag uit Yangshuo, China van Zans - WaarBenJij.nu 19de dag, 28 juli, op de fiets - Reisverslag uit Yangshuo, China van Zans - WaarBenJij.nu

19de dag, 28 juli, op de fiets

Door: ans

Blijf op de hoogte en volg Zans

28 Juli 2014 | China, Yangshuo

Vandaag niet ontbeten in het hotel, Djozer is hier ook en wij lazen dat zij adviseerden elders te eten. Bij de Mac weer. Niet geweldig, maar van weer rijst en noedels als ontbijt kunnen we niet enthousiast raken. Daarna op zoek naar de fietsenverhuur van gisteren. De zadels op de hoogste stand, Zandrie nog dubbel op de (kinder)fiets. Op onze kaart stond een weg die geschikt was voor de fiets. Dat maar gedaan. Het fietsen viel mee, wat frisse wind langs je lijf. We kwamen langs wat toeristische attracties. We hebben de vlindertuin bezocht. Een grot die goud geverfd was. Verder een mooie wandeling. Daarna wel een kwartier bijkomen aan een kaboutertafeltje met krukjes. Toen gefietst en stops voor water. Op een gegeven moment toch maar ergens met handen en voeten gevraagd of we nog goed reden want terug was aanzienlijk langer. Maar we waren helemaal goed. Ze kon nog aanwijzen waar we zaten. Het laatste stuk weg was alleen nog niet af, dus stofhappen voor ons.
Terug in de stad hebben we op een terras thee met een muffin, wat wij een wafel noemen gehad.
Toen naar de kamer, afkoelen en op tijd eten want 's avonds zouden we naar de lichtshow. We hadden maar iets kleins besteld om te eten. Kregen een grote schaal met vis en groenten. De rekening was het dubbele van wat we gewend zijn. We hebben aardig stampij gemaakt, van te voren naar de prijs gevraagd. Uiteindelijk de helft betaald.
Toen bij het hotel opgehaald we waren ruim op tijd. Maar de kaartjes, die we een maand geleden al in Nederland hebben besproken waren er nog niet. Op een plein voor de entreepoortjes waren verschillende agenten die kaartjes verhandelen erg wazig maar na ruim een half uur konden we achter Zandrie met antennestok nummer 99. Daar wachten op juffrouw nummer 3 die kwam met kaartjes. Toen konden we echt naar binnen. Deze voorstelling wordt dagelijks gehouden voor zo'n 3600 mensen, vaak uitverkocht.
De voorstelling was erg mooi. Er deden heel veel mensen aan mee. Het decor, de bergen en een stuk dode arm van de rivier, was erg mooi. Het de manier waarop lichteffecten gedaan zijn. Indrukwekkend. Bedacht door de man die de opening van de olympische spelen ook gemaakt heeft. Na 80 minuten was het echt afgelopen. Weer naar het hotel, douchen en slapen.

Groetjes Ans