22e dag, Cheng Yang (Ma 'an) - Reisverslag uit Yangshuo, China van Zans - WaarBenJij.nu 22e dag, Cheng Yang (Ma 'an) - Reisverslag uit Yangshuo, China van Zans - WaarBenJij.nu

22e dag, Cheng Yang (Ma 'an)

Door: zandrie

Blijf op de hoogte en volg Zans

31 Juli 2014 | China, Yangshuo

Vandaag een wandeldag van de ene regen- en windbrug naar de andere en van trommeltoren naar trommeltoren. Dit alles in een klein gebied dat Cheng Yang heet en waar acht kleine Dongdorpjes liggen. De Dongdorpen zijn befaamd om hun timmermannen. In alle regen en windbruggen, de trommeltorens, soms 19 lagen hoog, en veel huizen wordt geen spijker gebruikt en alles zit aan elkaar met houtverbindingen. Ondanks dat het erg warm was hebben we bijna alle dorpjes gezien. Van het verste dorpje naar het hotel hebben we grote stukken tussen de rijstvelden gelopen. Net als in Indonesië, op een smal damwandje tussen twee rijstvelden. Omdat er niet zo veel wordt gelopen in dit gebied was het pad soms wat moeilijk te vinden. Zowel Ans als ik hebben een keer misgestapt en kwamen met een voet in de blubber terecht, toch niet slecht voor een uur wandelen op zo'n smal paadje. Terug in het hotel eerst een fris chinees biertje ( alcohol vaak < 3%) toen gegeten en Ans is nu aan het douchen. Morgen naar onze laatste overnachtingsplaats, Ping'an.
Groetjes Ans en Zandrie

• 01 Augustus 2014 - 15:41

Hans:

Hoi,

Het is leuk daar in Ping an, vooral de minderheden groep met lange haren en de 7 stars en de moon (rijstterrasen)

veel plezier,

Hans