25ste dag, Shanghai en terugreis! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Zans - WaarBenJij.nu 25ste dag, Shanghai en terugreis! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Zans - WaarBenJij.nu

25ste dag, Shanghai en terugreis!

Blijf op de hoogte en volg Zans

03 Augustus 2014 | China, Sjanghai

Vanmorgen lekker uitgeslapen en na een luxe douche naar het luxe ontbijt.
Daarna op onze kamer gelezen en koffer ingepakt. In die tijd werden we gebeld door de reisorganisatie, dat er om 1 uur iemand zou komen om geld voor deze overnachting op te halen ( het was veel goedkoper als het op een chinese naam werd geboekt.) dus tot 1 uur nog op onze kamer lezen. Ondertussen werd het weer steeds donkerder en toen we op pad konden regende het. We besloten met een taxi te gaan naar de jaden tempel. Ondertussen was het al weer droog. De tempel was erg mooi. Deze huisvest nog zo'n 100 monniken. Er was niet erg lang geleden een feest geweest, want er waren volop bloemen en mooie sjerpen rond de altaren. De 2 jaden boeddah's zijn ieder uit 1 stuk gemaakt, erg mooi en groot, indrukwekkend.
De tempel waren 2 familiebijeenkomsten waar monniken bij waren, het leek wel of ze mantra's aan het zingen waren.
Na de tempel hebben we wat straten doorgelopen en toch maar weer een taxi gepakt, naar de Bunt. We wilden via de tunnel naar de andere kant van het water waar de wolkenkrabber zijn en de hoogste naar boven. De tunnel hebben we gedaan, maar de wolkenkrabber vonden we wel erg duur: ruim 20 euro per persoon, niet gedaan dus.
De tunnel was niet om zo door te wandelen, maar je moest in een wagon met zo'n 10 mensen en de tunnel was een lichtshow met geluiden en commentaar in de wagon. Een leuke verrassing.
Een de overkant was de hippe kant van Shanghai. Wolkenkrabbers en de super moderne tijd. Een glazen apple store, grote mercedes showroom en een super mall, 8 verdiepingen met merkkleding winkels met westerse prijzen. Toen we hier genoeg van hadden en in een trandy cafe een pot thee hadden gedronken. Zijn we weer door de tunnel met show terug gegaan. Achter ons hotel waren 3 lowbudget eettentjes, een hadden we vorige keer geprobeerd, nu een andere. Toen was het ondertussen 7 uur, naar het hotel, bagage opgehaald en met de taxi naar het vliegveld. Binnen een uur waren we daar, ruim op tijd voor de vlucht van 11.20 uur.
We hebben wat gelezen en na inchecken en door de douane hebben we nog 1 een keer bij de Starbucks koffiegedronken.
Iets te laat vertrok het vliegtuig. Van een vlucht van 11 uur. Maar hij heeft het keurig ingehaald. Om half 5 nederlandse tijd landde het op schiphol. We hebben heel lang op de bagage gewacht, maar om half 6 konden we ons ontvangstcomite begroeten. Joost, ineke en Olle stonden daar met een grote bos bloemen.
Toen een bakkie koffie, niet bij Starbucks, en verhalen uitgewisseld. Tegen 7 uur maar weer terug naar de aankomsthal, want Elske zou uit Ghana komen. De andere ouders kwamen iets na ons aanlopen. We hebben wel een tijdje gewacht, maar toen was ze er, zonder bril met een wit moe koppie.
In de afgehuurde bus met alle Ghanagangers en familie terug naar Hengelo, uitgezwaaid door Ineke. Om 10 uur terug bij Twickel. Daar was het afscheidnemen wel moeilijk voor de kids.
De stadsbus kwam er aan, toen was het instappen en naar het station, waar we Joost uitgezwaaid hebben zelf verder met lijn 11 goed half 11 waren we weer thuis. Einde vakantie China. Wat een belevenis.

Groetjes zandrie en Ans