Reis naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Zans - WaarBenJij.nu Reis naar Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Zans - WaarBenJij.nu

Reis naar Pokhara

Door: Zandrie

Blijf op de hoogte en volg Zans

12 Maart 2016 | Nepal, Pokhara

12 maart
Vandaag moesten we iets vroeger op want uiterlijk half tien wou onze gids vertrekken. De afstand Kathmandu - Pokhara is slechts 210 km maar inclusief een uurtje lunch doe je er minstens zeven uur over. De snelweg naar Pokhara is niet erg goed begaanbaar dus je zit de volledige rit te schudden in het busje. Halverwege is een kruispunt en als je daar pech hebt moet je er uren wachten omdat de route daar in wisselende richting eenrichtingsverkeer is. De groep van gisteren is bijna 10 uur onderweg geweest. Daarom was ons aangeraden, voor het geval we vast kwamen te zitten, extra drinken en fruit mee te nemen.
Onze "Allo Allo" Fransman René is helemaal bezeten van rododendron bomen. Hij draait in de bus dan ook alle kanten op om zo'n boom te spotten. Helaas voor hem zijn ze bijna allemaal volledig uitgebloeid en volledig kaal omdat het blad pas na de bloeitijd gaat groeien. Tijdens iedere stop is hij dan ook zoek om met een grote lens rododendrons te schieten.
Gelukkig voor ons liep alles op rolletjes zodat we om vijf uur in hotel View Point aankwamen en kunnen op ons gemak dit dagboek bijwerken. De verwachting is dat er morgen wel wat meer te melden is.