zondag 13 maart, Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Zans - WaarBenJij.nu zondag 13 maart, Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Zans - WaarBenJij.nu

zondag 13 maart, Pokhara

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Zans

13 Maart 2016 | Nepal, Pokhara

Vandaag was het ook weer vrij bewolkt, maar wel weer lekker warm. Toch wel 20 graden.
Na het ontbijt met het andere stel naar het kantoortje om paragliding te gaan doen. Zandrie ging nog even geld pinnen. Dat viel niet mee, het 4de apparaat gaf pas wat geld en ook nog niet het gewenste bedrag. 1000 nepalese rupies is ongeveer 10 euro. Je hebt een hele stapel papiergeld wat een paar euro waard is.
Weer terug naar het kantoortje voor paragliding, we hadden waarschijnlijk wel een erg scherpe prijs onderhandeld die avond ervoor, want het mannetje bleef chagrijnig. Vrij snel opgehaald door een busje en later met 7 nepalese jongens op weg naar een bergtop.
We kregen ieder een paraspringer toegewezen die ons instructies gaf en waar je meevliegt.
Toen om beurten springen. Het was erg mooi. Hoewel het erg bewolkt was en niet zoveel wind vonden wij het alletwee een mooie beleving in zo'n dal te zweven tussen de mooie bergen. We waren ongeveer 20 minuten in de lucht.
Toen weer naar het hotel.
Met de groep geluncht in een restaurant om de hoek, in Pokhara. Wij zitten bij het meer, een zeer touristisch gebied.
Daarna met onze bus naar de watervallen van Davis en de bijbehorende grot. Wat moet ik er over zeggen: water is hier bijzonderder dan bij ons.
Daarna zijn we naar een Tibetaans vluchtelingen dorp: Tashiling, geweest. We hadden tenten verwacht, maar na 50 jaar dat mensen hier verblijven is het een echt dorp met nette huisjes. Zij maken en verkopen vrij veel handwerk producten.
Daarna zijn we naar de Golden Temple geweest. Deze tempel ligt boven op een berg, vanaf obs hotel al goed te zien.
Met onze bus een enorm slinger en hobbelig pad erheen. En daarna nog een aardige klim naar boven. Het was een indrukwekkende tempel. Een tempel voor de wereldvrede. Groot met 4 verschillende afbeeldingen van Boeddha in goud.
Na uitgebreid bekeken te hebben zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Gerust, daarna met z'n 5en gegeten met scherpe pepers en op tijd gaan slapen, want morgen zeer vroeg op.
Groetjes, Ans

• 14 Maart 2016 - 14:11

Elske:

Wat een coole ouders heb ik toch! Geniet er van!