14de dag, 3de congresdag - Reisverslag uit Suzhou, China van Zans - WaarBenJij.nu 14de dag, 3de congresdag - Reisverslag uit Suzhou, China van Zans - WaarBenJij.nu

14de dag, 3de congresdag

Blijf op de hoogte en volg Zans

23 Juli 2014 | China, Suzhou

Vandaag begonnen de lezingen weer om 8 uur, maar Zandrie ging vandaag met Erik naar een chinees bedrijf. Om 9 uur werden ze pas opgehaald door een prive chauffeur. Wat hun te wachten stond wisten ze niet.
Ik heb 's morgens m'n boek uitgelezen, en schetsen voor een folder voor mijn praktijk gemaakt.
Toen alleen in de massa gegeten, was wel vreemd, maar wel een leuk gesprek met een duitser en koreaanse gehad. 's Middags ben ik met een excursie mee geweest, in Suhzou, 3 kwartier rijden nog. Eerst naar een oudheidkundig museum, toen een hele mooie grote chinese tuin en tot slot een straat langs een water, Ping jiang road.
We waren met een groep van 40 mensen, met een chaotische gids, dus je kunt je voorstellen dat dat niet helemaal vlekkeloos is verlopen. Verschillende keren misten er wat mensen. Hierdoor waren we een stuk later terug in het hotel, waardoor ik het etentje met Zandrie en Erik gemist heb, en met Bastiaan samen in een restaurant in het hotel gegeten heb.
Toen wij ons weer bij wat mensen uit Twente gevoegd hadden, kwamen Zandrie en Erik ook weer terug. Met mooie verhalen.
Zij hadden 's morgens een rondleiding in het bedrijf, toen een lunch met van alles en nog wat geserveerd en vooral veel toasten met drank met een hoog alcohol gehalte, begreep ik. Vreemd was ook dat Erik een zakelijk gesprek had aan de eettafel met 2 tolken, maar ook anderen die absoluut niets hier van hoeven te horen.
's Middags werd er een engelssprekende gids voor hun 2en opgetrommeld en hebben ze een gondeltocht door het oude Suzhou gemaakt.
's Avonds zijn ze nog uit eten geweest met de baas, volkomen onder de indruk van de chinese "netwerk" methodes kwamen ze nog even een pilsje bij ons drinken.