21ste dag, naar Cheng Yang. - Reisverslag uit Yangshuo, China van Zans - WaarBenJij.nu 21ste dag, naar Cheng Yang. - Reisverslag uit Yangshuo, China van Zans - WaarBenJij.nu

21ste dag, naar Cheng Yang.

Door: ans

Blijf op de hoogte en volg Zans

30 Juli 2014 | China, Yangshuo

Vanmorgen op tijd opgestaan en naar een hotel/restaurantje ontbeten waar we gisteren thee hadden gedronken. Een continental ontbijtje.
Om 9 uur was de chauffeur ook al bij het hotel en konden we weg. 5 uur naar Cheng Yang. Wel een mooie rit, langs Guillin, de stad van onze luchthaven. De chauffeur sprak niet zoveel, dus wat rondkijken of wegdommelen.
Om half 3 waren we op de plek van bestemming. Een guesthouse naar een wind en regenbrug. Waar dit gebied om bekend staat. Eerst wat gegeten in het guesthouse, was erg lekker. Toen maar weer rusten. Ons guesthouse is helemaal van hout, en niet zo geïsoleerd. Dus als de buren lopen, trilt bij ons de vloer. Na ons middag dutje gewandeld over de grootste regen en wind brug. Toen dat dorpje door, zeer authentiek( zooi) en op elkaar gebouwd en de straten zijn trappetjes. We hebben onze ogen uitgekeken. En wat een rust hier, nauwelijks tourisme en heel vriendelijke autochtonen.
Het avondeten hebben we over geslagen en een pilsje op ons balkon met chinese lampion genuttigd en op tijd slapen. Hoewel de tv van de buren nog wel,erg lang vlak bij mijn oor zeer goed te horen was.

Groetjes Ans