23ste dag, naar Ping'an. - Reisverslag uit Pingnan, China van Zans - WaarBenJij.nu 23ste dag, naar Ping'an. - Reisverslag uit Pingnan, China van Zans - WaarBenJij.nu

23ste dag, naar Ping'an.

Blijf op de hoogte en volg Zans

01 Augustus 2014 | China, Pingnan

We hadden gister rond 9 uur nog een telefoontje van onze reisorganisatie, zij willen onze terugreis toch in 2 dagen doen, omdat er bij Shanghai een tyfoon wordt verwacht en er militaire oefeningen zijn, waardoor binnenlandse vluchten uitvallenen/vertragen. Daarom hebben we maar 1 nacht in Pin'an.
Om 9 uur waren we weer klaar voor vertrek na een chinees continental ontbijt.
We hadden deze rit een chauffeur die redelijk goed engels kon en ook wel gidsenwerk doet, dus hij heeft redelijk wat verteld.
Na een rit van 3 uur waren we beneden aan de berg van Pin'an. Daar eerst onze koffers opgeslagen, voor 1 nacht wat meer in onze rugzak. De chauffeur is met ons meegelopen de 20 minuten naar boven toe. Voor ons puffen en steunen, voor hem even de benen strekken. Ons guesthouse lag erg mooi, een geweldig uitzicht over de rijstvelden. We zijn naar onze sobere kamer gegaan met een nog mooier uitzicht. We uhebben vol verbazing gekeken wat de bedoeling was hoe te douchen: vooraan de wasbak, dan de standaard met de douchen, dan douchegordijn en daar achter de wc. Of je zit op een natte wc of je moet over een natte vloer naar de wc.....
Toen weer naar beneden loempia's besteld voor de lunch met een pot thee. We zaten net buiten op het terras of er kwam een harde stortbui. Hup alles naar binnen en binnen maar gegeten. Ondertussen was de chinese contactpersoon ook nog aan de telefoon om de veranderingen nogmaals te bevestigen.
Na het eten weer ons gebruikelijke middagdutje gedaan. Om 4 uur was de temperatuur weer wat aangenamer en hebben we gewandeld naar de 2 toppen. Erg mooi daar boven, maar voor ons toch wel een fikse inspanning. Op de top komen dan chinese meiden met fikse hakschoenen, zonder enig zweetdruppeltje te bekennen. We blijven er maar om lachen.
De wandeling was bij elkaar wel zo'n 2 uur, wat er geweldig landschap en mooi uitzicht.
Toen we terug waren in ons guesthouse op het terras gezeten met allemaal nederlander, wel 6 tafels. We hebben bamboerijst met gerookt vlees en gemengde groenten gegeten. Heerlijk weer. Bamboerijst is rijst met groeten die in eenbamboestengel boven vuur wordt gebrand, een stuk van de stengel gaat er af en kun je dan uitlepelen.
Het was hier pas half 9 donker, een stuk later dan in Cheng Yang.
Maar toch op tijd weer douchen en slapen.

Groetjes Zandrie en Ans
(locatie onbekend volgens de website)

• 03 Augustus 2014 - 11:48

Allard En Alita:

Hallo Zandrie en Ans,

Wat leuk om jullie verslagen te lezen! Wat maken jullie weer een bijzondere reis. Nog veel plezier en alvast een goede terugreis toegewenst.

Groetjes,
    Allard en Alita.