Patan en Bhaktapur - Reisverslag uit Pātan, Nepal van Zans - WaarBenJij.nu Patan en Bhaktapur - Reisverslag uit Pātan, Nepal van Zans - WaarBenJij.nu

Patan en Bhaktapur

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Zans

11 Maart 2016 | Nepal, Pātan

11 maart
Alles goed verslag volgt nog foto's opladen lukt niet :-(
Vanmorgen na een ontbijt van toast en eieren konden er wel weer tegenaan.
Om kwart voor 10 met onze groep, het blijft die 5 personen, op weg naar Patan.
Dit ligt tegen Katmandu aaan maar gescheiden door een rivier.
Het is een vrij rustige plaats waar we weer diverze tempels in verschillende bouwstijlen gezien.
Ik merk dat ik meer kijk hoe de mensen leven in deze omgeving.
Er zijn veel kleine winkeltjes zo breed als een garagedeur. Waar men dan van 8 uur tot 21uur zijn waar verkoopt. Niet opdringerig.
Indrukwekkend vond ik de gouden tempel in Patan. Niet groot maar volop in gebruik, met mooie molens en sfeervol. Veel goudkleurige elementen.
Later nog naar Bhaktapur geweest. Is een rustige plaats wat in zijn geheel monumentaal is. Maar de aardbeving heeft daar ook aardig schade aangericht.
Na een lunch aldaar zijn we geruv gereden naar het hotel. De rijstijl komt ons niet onbekend voor.
Weinig verkeersborden. Je toetert als je iemand in wilt halen en wie het eerst op een kruising is heeft voorrang. Onze chauffeur is tustig maar wel wat brutaal. Dus het tempo blijft er in.
We begrijpen an Alien dat het erg rustig op de weg is omdat er niet zoveel brandstof is. Maar wij vinden het grote stad druk. Voora veell brommers die overal tussendoor schieten. Bijzonder is dat de bestuurder alleen een helm op hoeft.
Omdat brandstof zo schaars is. Staan er zeer lange rijen met brommers te wachten voor een tank als ze daar wat in voorraad hebben.
Na de excursie hebben we nog even een power nap gedaan.
Toen werd er aan de deur geklopt en daar stonden Alien en Tenzin.
We zijn met hun naar restaurantje gegaan en daar hebben we heel gezellig gezeten en gegeten.
Half 11 waren we terug.