Lumbini naar Chitwan National Park - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Zans - WaarBenJij.nu Lumbini naar Chitwan National Park - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Zans - WaarBenJij.nu

Lumbini naar Chitwan National Park

Door: Zandrie

Blijf op de hoogte en volg Zans

17 Maart 2016 | Nepal, Sauraha

Na het ontbijt verlieten we Lumbini om de kultuur in te wisselen voor de natuur van het Chitman National Park. Dit eerste nationale park van Nepal is bekent vanwege haar neushoorns, olifanten en Bengaalse tijgers. Maar voordat we daar ons hotel konden betreden hadden we eerst nog een rit van 160 kilometer te gaan. Voor Nepalese begrippen was de weg erg goed en de planning was dat we net na de middag daar aan zouden komen. Na zo'n drie uur rijden een half uurtje voor Sauraha waar ons hotel zich bevond namen we afscheid van onze gids van de eerste tien dagen. Zoals hij zelf aangaf was hij meer een kultuurgids en wist niets van dieren en planten dus in Sauraha zouden we een jungle gids krijgen.
Na de aankomst in Sauraha hebben we die middag nog een wandeling naar de rivier gemaakt en naar de plaats waar mannetjes olifanten stonden vastgeketend. Waarna we aan de oever van de rivier de zonsondergang en de krokodillen hebben bekeken.